星野誠 makoto hoshino

リラクゼーションという名の拷問。

2023.9.30

たまに、ごくたまに、住んでいる街の駅前の足裏マッサージなどのリラクゼーションに行く。今は海外で仕事はしていないので、海外自体あまりいかないので行っていないけれど、ジャカルタやタイ、香港、中国、チベットで、仕事や旅行に行った時も、必ずマッサージがあれば行っていた。

そんなマッサージ。数ヶ月前に、ごく近所の足裏マッサージで「強めで」とお願いしたところ、いままで人生で経験したことないぐらい拷問級の強さの担当の方と巡り合った。

足裏マッサージは、普通に人がたくさんいる場所でやってもらうのだけれど、息が止まり顔を抑え、口を押さえていないと絶叫してしまうぐらいの強さ。正直、苦痛でしかない。実際、前回はマッサージ後はあざになっていた。

果たしてこれが体に良いのかは疑問。ただ、これ。自分への甘やかしがきかなくなった時にたまに行く。ストレス発散のため自分にコーヒー、甘いもの、アルコールなどを与えてるけれど、何を自分に与えてもだめなときがある。そんな時これがきく。体がどうしようもない時、数ヶ月に一度、その方を指名し行っている。

死ぬ思いで登った後に辿り着いたエベレストのベースキャンプの天国のような心地。

以前このブログでも「プロの拷問体験に2万人待ち」というアメリカの施設をとりあげたことがあったけれど、これはついに自分もこの前兆か?

苦痛も、喉元過ぎればじつはリラックス?

ーーーー

ーーーー


Torture in the name of relaxation.
I go for a relaxation, such as a foot massage in the city where I live. I don’t work abroad now, so I don’t go abroad very often, but when I’ve worked or travelled in Jakarta, Thailand, Hong Kong, China or Tibet, I’ve always gone if there was a massage available.

A few months ago, I asked for a “strong” foot massage at nearby foot massage clinic, and I met a person in charge who was stronger than I had ever experienced in my life.

It was so strong that I stopped breathing, I held my face and if I hadn’t held my mouth I would have screamed. To be honest, it’s just painful.

I wonder if it is really good for my body.

Sometimes I reward myself with coffee, sweets, alcohol, etc., but there are times when no matter what I give myself, it doesn’t work. This is a good remedy for those times.

カテゴリー

– Archives –

– Will go to Mars Olympus –

– next journey Olympus on Mars through Space Travel –

– 自己紹介 インタビュー –